Home » Απόπειρες εξαπάτησης μέσω τηλεφωνικών κλήσεων (Vishing) – Ανακοίνωση της ΕΛΑΣ

Απόπειρες εξαπάτησης μέσω τηλεφωνικών κλήσεων (Vishing) – Ανακοίνωση της ΕΛΑΣ

Τους τελευταίους μήνες, παρατηρείται αύξηση περιστατικών εξαπάτησης των πολιτών μέσω τηλεφωνικών κλήσεων, μια μέθοδος γνωστή ως Vishing (Voice Phishing). Η Ελληνική Αστυνομία έχει προειδοποιήσει για την κλιμάκωση αυτών των κακόβουλων επιθέσεων, που στοχεύουν στην υποκλοπή προσωπικών και τραπεζικών δεδομένων, με σκοπό την οικονομική εξαπάτηση.

Τι είναι το Vishing;

Το Vishing είναι η χρήση τηλεφωνικών κλήσεων για να παραπλανήσουν τα θύματα και να αποσπάσουν προσωπικές ή οικονομικές πληροφορίες, συνήθως μέσω απατηλών ισχυρισμών. Σε πολλές περιπτώσεις, οι δράστες προσπαθούν να φανούν αξιόπιστοι, χρησιμοποιώντας κλεμμένα ονόματα ή παριστάνοντας αξιόπιστους φορείς.

Ποιες είναι οι πιο συχνές μέθοδοι εξαπάτησης;

Η Ελληνική Αστυνομία αναφέρει ότι οι δράστες χρησιμοποιούν κυρίως τις εξής τακτικές:

  1. Ηχογραφημένα μηνύματα από “αστυνομικές αρχές”: Οι κλήσεις προέρχονται συνήθως από ελληνικούς αριθμούς και περιλαμβάνουν ηχογραφημένο μήνυμα, συνήθως στην αγγλική γλώσσα, το οποίο υποτίθεται ότι προέρχεται από αστυνομικές ή άλλες αρχές, είτε από την Ελλάδα είτε από το εξωτερικό. Σκοπός είναι να αποσπάσουν προσωπικά στοιχεία των πολιτών, για να τους εξαπατήσουν οικονομικά.
  2. Κλήσεις από “λογιστές” ή “εκπροσώπους οργανισμών”: Οι δράστες προσποιούνται ότι είναι υπάλληλοι αξιόπιστων φορέων, όπως ο ΕΦΚΑ, ο ΔΕΔΔΗΕ ή άλλοι δημόσιοι οργανισμοί. Με διάφορες δικαιολογίες, όπως η επιστροφή χρηματικού ποσού ή η καταβολή επιδομάτων (π.χ. Market Pass), προσπαθούν να αποσπάσουν τραπεζικά δεδομένα, όπως αριθμούς πιστωτικών ή χρεωστικών καρτών, καθώς και διαπιστευτήρια εισόδου σε λογαριασμούς ηλεκτρονικής τραπεζικής (e-banking).

Ποιες είναι οι βασικές συστάσεις για να προστατευτείτε;

Η Ελληνική Αστυνομία και οι ειδικοί συνιστούν τα εξής για να προστατευτείτε από τέτοιες απόπειρες εξαπάτησης:

  • Μην αποκαλύπτετε ποτέ προσωπικά ή τραπεζικά δεδομένα μέσω τηλεφώνου. Κανένας αξιόπιστος φορέας ή οργανισμός δεν θα ζητήσει ποτέ τέτοιες πληροφορίες τηλεφωνικά.
  • Να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν λαμβάνετε τηλεφωνικές κλήσεις από άγνωστο αριθμό. Αν κάποιος ισχυρίζεται ότι είναι από κάποιο δημόσιο φορέα ή οργανισμό, το καλύτερο είναι να κλείσετε την κλήση και να επικοινωνήσετε απευθείας με τον οργανισμό μέσω των επίσημων καναλιών επικοινωνίας του.
  • Μην ακολουθείτε ύποπτους υπερσυνδέσμους (links) που ενδέχεται να σας στείλουν μέσω SMS ή email ως αποτέλεσμα τέτοιων τηλεφωνικών κλήσεων. Αυτοί οι σύνδεσμοι μπορούν να οδηγήσουν σε ψεύτικες ιστοσελίδες, που έχουν ως σκοπό την κλοπή των προσωπικών σας στοιχείων.

Τι να κάνετε αν δεχτείτε τέτοια κλήση;

  1. Κλείστε την κλήση αμέσως. Μην ακολουθήσετε καμία οδηγία του καλούντα.
  2. Ελέγξτε αν ο αριθμός είναι γνωστός ή έγκυρος. Αν δεν είστε σίγουροι, επικοινωνήστε με τον φορέα ή οργανισμό απευθείας για να επιβεβαιώσετε την αυθεντικότητα της κλήσης.
  3. Ενημερώστε τις αρχές. Εάν υποψιάζεστε ότι είστε θύμα απόπειρας εξαπάτησης, επικοινωνήστε αμέσως με την αστυνομία ή τον οργανισμό που αφορά η κλήση.

Η προστασία των προσωπικών σας δεδομένων είναι ζωτικής σημασίας. Βεβαιωθείτε ότι ακολουθείτε αυτές τις προφυλάξεις για να αποφύγετε την εξαπάτηση και την οικονομική ζημιά.

Συνοψίζοντας

Η αύξηση των περιστατικών εξαπάτησης μέσω τηλεφώνου (Vishing) απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή από την πλευρά των πολιτών. Με την πρόοδο της τεχνολογίας, οι εγκληματίες καταφέρνουν να εξαπατούν ακόμα πιο πειστικά τα θύματα. Ωστόσο, η προσοχή και η ενημέρωση είναι τα πιο ισχυρά όπλα στην προστασία σας από αυτές τις κακόβουλες πρακτικές.

Ακολουθήστε μας
Facebook
Twitter
LinkedIn
INSTAGRAM

Σχετικά άρθρα